Tuesday, March 25, 2014

Louis Vuitton Neverfull GM

Yesterday I promised to make a separate post about my trip to the Louis Vuitton Store in Helsinki, so here we go! The title is revealing already, and yes, I did buy the Neverfull bag! I got it in the biggest size, GM (other sizes are MM (Medium) and PM (Small)) and in Damier Ebene print (other prints are Damier Azur and Monogram.)

Eilen lupasin tehdä erillisen postauksen pienestä visiitistäni Helsingin Louis Vuitton -liikkeeseen, joten tässä se tulee! Otsikko paljastaakin mitä tarttui mukaan, ja kyllä, Neverfull-laukku lähti matkaan. Valitsin isoimman eli GM-koon (muita kokoja ovat MM(medium) ja PM(pieni)) ja kuoseista valitsin Damier Ebenen (muita ovat Damier Azur ja Monogram.)


The bag is big, but I actually thought it would be bigger. I think it's the perfect size and serves multiple purposes. The trims and handles are cowhide leather and the bag itself is coated canvas. The interior is a gorgeous red with only one big zipper pocket. The date code can be found under the pocket, on its left side. There's a ring inside where you can clasp your keys, and the bag closes with one simple clip; it does not have a zipper so it doesn't close all the way up. I feel like this bag is ideal for traveling and also for everyday life. It fits so many things, including a full sized laptop etc. I will be using this bag to school, if by any chance I'll get in ;) 
I chose the Damier Ebene print over the Azur because it's dark and I don't have to worry about smudges and dirt so much. I'm telling you, the Damier Azur would not have lasted pretty for long. I also really love the red interior! I like the monogram also, but really had my eyes set on Damier Ebene. 

Laukkuhan on iso, mutta luulin sitä oikeastaan isommaksi. Se onkin täydellisen kokoinen ja palvelee moneen tarkoitukseen. Kantokahvat ja reunat ovat nahkaa, mutta laukku itsessään ei ole. Sisältä se on kauniin punainen, ja siellä on vain yksi iso vetoketjullinen tasku. Päiväyskoodi löytyy taskun alta sen vasemmalta puolelta. Sisällä on myös pieni rengas, johon voi kiinnittää avaimet ja laukun voi sulkea yhdellä klipsillä; vetoketjua ei siis ole eli laukku ei sulkeudu kokonaan ollenkaan. Omasta mielestäni laukku on ihanteellinen matkustamiseen ja myös jokapäiväiseen elämään. Sinne mahtuu paljon tavaraa, mm. täysikokoinen läppäri. Itse tulen käyttämään laukkua koulussa, jos satun pääsemään sisään ;)
Valitsin Damier Ebene kuosin Azurin sijaan, koska se on tumma, eikä minun tarvitse pelätä tahroja ja likaa niin paljon. Damier Azur ei olisi kyllä kestänyt kauaa nättinä, ainakaan minulla. Olen myös aivan rakastunut tuohon punaiseen sisukseen! Pidän Monogram-kuviosta myös, mutta olin jo päätynyt Damier Ebeneen. 



I know there are a lot of people who don't understand why one would want to spend so much money on a bag, and I understand their point of view. There are so many other great bags there with a fraction of the price, why not get those? Well, I could, sure. But I have wanted to have my very own Louis Vuitton ever since I was an early teen. My friend and I would drool over the bags and accessories online, dreaming we would one day have them. I have always loved the design and honestly, haven't ever considered spending my money on another brand if an opportunity presented itself. So, a month or so ago I realized my current situation would allow me to get a bag from Louis Vuitton, and not go bankrupt. I seized the opportunity and yesterday I bought the bag I've had my eye on for so long. I love it to pieces!

Tiedän, että monet eivät ymmärrä suurta rahan tuhlausta laukkuun, ja ymmärrän kyllä heidän näkökulmansa. On niin monia muitakin hienoja laukkuja jotka maksaisivat vain murto-osan, joten miksei sitten ostaisi niitä? Kyllähän minä voisin. Mutta olen halunnut oman Louis Vuittonin varhaisteinistä asti. Kaverini kanssa kuolattiin LV:n nettisivuilta laukkuja ja asusteita, ja unelmoitiin että vielä jonain päivänä meilläkin olisi ne. Olen aina rakastanut Vuittonin designia enkä rehellisesti ole edes harkinnut rahojeni käyttämistä ennemmin mihinkään muuhun merkkituotteeseen. Noin kuukausi sitten tajusin nykyisen elämäntilanteeni sallivan laukun hankkimisen menemättä vararikkoon. Tartuin tilaisuuteen ja ostin laukun, jota olin jo niin kauan silmäillyt. Olen aivan rakastunut siihen!

You can cinch in the sides to make the bag appear smaller...
...or you can leave them as they are! :)

I also know that Louis Vuitton bags have a certain status, at least that's what it seems like here… That it's one's way of showing they have money, and they want to flash the bag to everyone who will pay attention. I think status bag would be a good word here.
I don't see my bag that way. I see it as something I've wanted to have for a long time, a little piece of luxury in my very simple life. And what's wrong with that? I don't care if people don't recognize my bag as a Louis Vuitton, I don't care if others don't like it. What matters is that I love it, and I worked hard to get it. Being able to purchase it for myself means a lot to me, and it shouldn't be an issue to anyone. 

Tiedän myös, että Louis Vuittonin laukuilla on tietty status, ainakin täällä… Että se on tapa näyttää, että on rahaa tuhlata, ja sitä halutaan esitellä kaikille keitä vaan kiinnostaa. Statuslaukku olisi sopiva sana. 
En näe omaa laukkuani niin. Näen sen asiana, jota olen halunnut todella pitkään, pienenä palana luksusta yksinkertaisessa elämässäni. Ja mitä vikaa siinä on? En välitä vaikka ihmiset eivät tunnistaisi laukkua Louis Vuittoniksi, enkä välitä vaikka muut eivät pitäisi siitä. Ainut asia, millä on väliä, on se että itse rakastan sitä ja työskentelin kovasti sen eteen. Se, että pystyin ostamaan laukun itselleni, merkitsee minulle paljon, eikä pitäisi olla ongelma kenellekään. 

Had my initials hot stamped on one of the handles! :) Makes the bag feel more me!
Well anyways, wanted to share this with you! At the risk of sounding completely vain and materialistic, I am so happy I bought the bag :) I'm happy I have this little high-end thing and I'm happy I was able to get it by myself. I'm just happy. It's my thing.

Halusinpa jakaa tämän teidän kanssa! Sillä riskillä, että kuulostan turhamaiselta ja materialistilta, haluan sanoa että olen todella onnellinen siitä, että ostin tuon laukun :) Olen onnellinen siitä, että minulla on tämä pieni luksus ja olen onnellinen että pystyin hankkimaan sen itse. Olen vain onnellinen. Se on mun juttu. 

No comments:

Post a Comment